Öğrenme Etkinlikleri

OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Okuma yazma bir anda kazanılan bir yeterlilik değildir. Çocukların yaşam deneyimleri sonucu edindikleri tüm birikimlerin beyinde organize edilmesiyle kazanılan bir süreçtir. Bu süreci desteklemek için okulumuzda bilişsel, fiziksel, sosyal ve duygusal alt yapıyı oluşturacak kavram, okuma yazmaya hazırlık (kalem tutma ve el becerilerini geliştirme) ve ses farkındalığı (fonolojik duyarlılık) çalışmaları yapılmaktadır.

MATEMATİK ETKİNLİKLERİ
Okulöncesi dönem, çocuğun beyin gelişiminin önemli bir bölümünün tamamlandığı dönemdir. Bu dönemde çocuk sürekli çevresindekileri merak eder, araştırır. Matematik kavramlarını doğru yeterli ve yaşına uygun öğrenmesi, hem bilişsel gelişimini besler hem de hayat boyu alınan her türlü bilginin zihni tarafından doğru algılanmasını, sınıflandırmasını ve kullanılmasını sağlar.

Bu doğrultuda okulumuzda matematik etkinlikleri planlanırken ölçme, ayırt etme, eşleştirme, gruplama, örüntü vb. çalışmalara yer verilmektedir. Çok çeşitli oyun ve materyallerle matematik etkinlikleri tüm yaş gruplarımızda yapılmaktadır.

PROJE ÇALIŞMALARI
Okulumuzda çocuklarımızın araştırarak, sorgulayarak, paylaşımda bulunarak, yaparak ve yaşayarak öğrenmelerine katkı sağlayan aile proje çalışmaları yapılmaktadır. Bu okul içi projeler konularımızla bağlantılı olup, yıl içerisinde zaman zaman veli işbirliği içinde gerçekleştirilmekte ve okulumuzda sergilenmektedir.

Çeşitli vakıf ve kuruluşlarla işbirliği yaparak (Tema, Türkiye Deprem Vakfı) okul dışı proje çalışmalarına da katılıyoruz. Tema Vakfı’nın Milli Eğitim Bakanlığı ile işbirliğinde başta toprak olmak üzere, doğa ve doğal varlıklar konusunda çocukların farkındalık düzeyine katkıda bulunmak amacıyla “Minik Tema” projesini yürütmekteyiz. Türkiye Deprem Vakfı ve Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğinde Depreme Hazırlık konusunda tüm okul olarak hazırlanmak ve bilinçlenmek amacı ile “Okulumuz Depreme Hazırlanıyor” proje çalışmasını gerçekleştirdik. İl Sağlık Müdürlüğü ve Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğinde temizlik kurallarına uyma ile ilgili “Temiz Çevre Temiz Okul” proje çalışmasını tamamlayarak “Beyaz Bayrak” aldık. Sosyal sorumluluk ve yardımlaşma bilinci kazandırmak amacıyla “Mavi Kapak” projesi yapılmaktadır.

BİLİM GÜNÜ
Temel bilimsel kavram ve yöntemler, hayal gücünü etkileyen, geliştiren, gözetimli keşif yöntemi ile bireylerin öğrenime doğrudan katılımını sağlayan etkinliklerdir. Bilim; öğrencilerimizin bilme isteğini, merakını tatmin eder ve bilimsel zihniyet kazandırır, yaşadıkları dünyayı anlama olanağı sağlar. Bilimsel zihniyet ise dürüst ve tarafsız olmayı, karşılaşılan problemleri sabırlı, ayrıntılı ve uzak görüşlü bir biçimde ele almayı öğretir.

Bu doğrultuda okulumuz bilim sınıfında her hafta çok çeşitli materyallerle deneyler ve bilim günü çalışmaları yapılmakta ve eğlenceli, etkileyici, öğretici dakikalar geçirilmektedir.

DENEY
Öğrencilerimizin farklı uyarıcılar ve nesneler sayesinde dikkatlerini daha uzun süre toplayabilmelerini, neden-sonuç ilişkisi kurabilmelerini, gözlem ve araştırma yaparak doğaya ve yakın çevrelerine daha fazla duyarlı bireyler olarak yetişmelerini hedefleyen etkinliklerdir.





DRAMA
Canlandırma ve somutlaştırma becerisi ile birlikte içlerindeki yaratıcılığı ortaya çıkarmayı sağlayan etkinliklerdir. Drama çalışmalarımızda; oyun, kurgulama ve duygularını yaşatabilme, başka bir kimliğe bürünebilme, kendini ifade edebilme becerileri hedeflenmektedir. Bu çalışmalar kaynaşma-ısınma, rol oynama, doğaçlama, öykü oluşturma, rahatlama ve tartışma gibi etkinliklerden oluşur. Drama etkinliklerimiz sınıf öğretmenlerimiz rehberliğinde tüm yaş gruplarımızda her hafta yapılmaktadır.








GELENEKSEL OYUNLAR
Oyun çocukların fiziksel, bilişsel, dilsel, sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyen bir eğitim aracıdır. Bizler günümüzün şiddete dayalı mekanik oyunlarının yerine, çocuklarımızın gelişimlerinde bu kadar olumlu etkisi olan geleneksel oyunlarımıza sahip çıkarak hem gelişim alanlarını destekliyor hem de keyifli vakit geçiriyoruz. Geleneksel oyunlarımızı tüm yaş grupları ile her ay farklı oyunlar seçerek (köşe kapmaca, sek sek, bezirgan başı vb.) oynamaktayız.



SOSYAL KÜLTÜREL ETKİNLİKLERİMİZ TANITIM ÇALIŞMALARI
Küçük Grup çocuklarımızla birlikte her ay bir hayvan hakkında araştırma yapıyoruz. Öğretmenlerimizin hazırladığı power point sunumunu izliyor, maskeler hazırlıyor, canlandırma çalışmaları yapıyoruz.

Orta Grup çocuklarımızla birlikte her ay bir meslek grubu hakkında araştırma yapıyoruz. Öğretmenlerimizin hazırladığı power point sunumunu izliyor, kostümler hazırlıyor, canlandırma çalışmaları yapıyoruz, konuk ettiğimiz meslek gruplarını okulumuzda ağırlıyoruz.

Büyük Grup çocuklarımızla birlikte her ay bir ülke hakkında araştırma yapıyoruz. Öğretmenlerimizin hazırladığı power point sunumunu izliyor, o ay tanıdığımız ülkeye ait müzikleri dinliyor, kostümler hazırlıyor, dans gösterileri yapıyoruz.

Her ay okulumuzda büyük grup öğrencilerine ünlü bir bestecinin tanıtımı yapılmaktadır. Müzik öğretmenimiz, öğrencilerimizin düzeyine uygun olarak o bestecinin hayatı ve eserleri ile ilgili bilgi vermekte, gerek müzik dersinde gerekse sınıf içi faaliyetler sırasında o besteciye ait müzikler dinlenmektedir. Ayın bestecisini, veli bültenlerimizden takip edebilirsiniz.

MUTFAK ETKİNLİKLERİ
Okulumuzda her ay tüm yaş gruplarıyla birlikte birbirinden lezzetli yiyecekler hazırlıyoruz.













GEZİLER
Yaşamın çeşitli alanlarını, yaptığımız çalışmalara ve programlara uygun olarak gözlemlemek, araştırmak, deneyimlemek, öğrenmek amacıyla keyifli ve eğlenceli geziler yapıyoruz.











SİNEMA VE BELGESEL
Sinema günlerinde görgü kurallarına uygun davranışları geliştirmek ve eğlenceli vakit geçirmek, çeşitli belgeselleri izleyerek gözlem yapmak, bilgi edinmek, merak duygularını uyandırmak amacıyla her ay yıldızlar sınıfında farklı görseller izlenmektedir.





TİYATRO
Tiyatro ruhsal bir eğitimdir. İnsana kişilik ve kimlik kazandıran, çevresiyle olan ilişkilerini düzenlemesini öğreten, kendine güven duygusu aşılayan, dayanışmanın önemini gösteren, sosyalleşme ortamıdır. Öğrencilerimizde tiyatro izleme kültürü oluşturmak için; eğitici, öğretici, eğlenceli, hayal gücünü ve yaratıcılığı geliştiren, farklı konularda özel tiyatro gruplarının oyunları izlenmektedir.