1998 yılında "Türkiyenin Dünya Okulu" sloganı ile yola çıkan Bodrum Marmara Koleji, öğrencilerinin aşağıdaki tabloda belirtilen öğrenen profiline ulaşmalarını sağlamayı hedeflemektedir.
SORGULAYAN |
Doğal merakları desteklemektedir. Amaçlı ve yapıcı araştırmalar yapmak için gereken becerileri kazanmışlardır. Öğrenmekten etkin şekilde zevk almaktadırlar ve bu öğrenme sevgisi tüm yaşamları boyunca devam edecektir. |
DÜŞÜNEN |
Mantıklı kararlar vermek ve karmaşık problemleri çözmek için düşünme becerilerini eleştirel ve yaratıcı bir şekilde uygulamak konusunda inisiyatif kullanmaktadırlar. |
İLETİŞİM KURAN |
Matematik sembollerinden oluşan dil de dahil olmak üzere birden fazla dilde kendilerinden emin bir şekilde fikir ve bilgi alabilmekte ve bunları ifade edebilmektedirler. |
RİSKİ GÖZE ALAN |
Tanımadıkları durumlarda korkusuzca yaklaşırlar ve yeni rolleri, fikirleri ve stratejileri araştıracak güvene ve bağımsızlığa sahiptirler. Cesurdurlar ve inandıkları şeyleri savunma konusunda seslerini duyurmaktan çekinmezler. |
BİLGİLİ |
Okullarımızda global bilgiye ve öneme sahip temaları araştırmaya zaman ayırmışlardır. Bunu yapmakla, önemli bir bilgi birikimi edinmişlerdir. |
İLKELİ |
Ahlaki mantığın ilkelerini oldukça iyi kavramışlardır. Dürüst ve doğrudurlar; adalet ve hak duygularına sahiptirler. |
DUYARLI |
Başkalarının ihtiyaçlarına ve duygularına duyarlılık göstermektedirler. Eylem ve hizmete yönelik kişisel bir adanmışlık duygusuna sahiptirler. |
AÇIK GÖRÜŞLÜ |
Diğer bireylerin ve kültürlerin görüş, değer ve geleneklerine saygılıdırlar ve çeşitli bakış açılarını araştırmaya ve göz önüne almaya alışkındırlar. |
DENGELİ |
Fiziksel ve zihinsel dengenin ve kişisel sağlığın önemini anlamaktadırlar. |
DÖNÜŞÜMLÜ DÜŞÜNEN |
Kendi öğrenmelerini dikkatle gözden geçirmekte ve güçlü ve zayıf yönlerini yapıcı şekilde analiz etmektedir. |