Özel ve Genel Hedefler

TÜRKÇE

Bu derste öğrenciler zihinsel gelişimine uygun olarak anlama, sıralama, sınıflama, sorgulama, ilişki kurma, eleştirme, eleştiriye açık olma, tahmin etme, analiz-sentez yapma, sorunları tespit edip çözme gibi temel becerilerini geliştirirler.

Bilgiye ulaşma, bilgiyi kullanma ve ezberleyen değil türetebilen, metinler arası anlam kurabilen bireyler olarak gelişimlerini sürdürürler.

Milli, manevi, ahlaki, tarihi, kültürel, sosyal, estetik ve sanatsal değerlere önem verirler.

Haklarını ve sorumluluklarını bilen, çevresiyle uyumlu, okumaktan ve öğrenmekten zevk alan, üreten, geleceğe yön veren kişiler olarak yetişirler.

Dinleme, konuşma, okuma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu ile Türkçe’yi severler ve etkili kullanırlar.

Türkçe dersindeki etkinliklerle öğrenciler, sözcük dağarcığını zenginleştirirler. Türk dilini severler, kurallarını bilerek, Türkçeyi gelişim süreci içinde bilinçli, özenle ve güvenle kullanmaya yönelirler. Görüp izlediklerini, dinlediklerini, okuduklarını, incelediklerini, düşündüklerini ve tasarladıklarını söz ya da yazı ile doğru ve amaca uygun olarak anlatma beceri ve alışkanlığını kazanırlar.

MATEMATİK

Amacımız, öğrencilerimize çağın gerekliliklerine cevap verebilecek şekilde, içinde bulunduğumuz bilgi ve ileri teknoloji çağında, doğal olarak bir toplumun insanlarının sahip olması gereken matematiksel düşünce yapısını verebilmektir.

Bu amaçla birebir öğrenci merkezli ve pozitif disiplin anlayışımızdan ödün vermeden matematik eğitimi verilmelidir.

MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN GENEL AMAÇLARI VE HEDEFLERİMİZ

1 . Öğrencilerde mantıksal düşünme yeteneğini geliştirme,

2. Günlük hayatta karşılaştığı problemlerin çözümünde mevcut koşulları doğru değerlendirme,

3. Mümkün olduğu hallerde bilgiyi nicelleşmiş verilerle ortaya koyma alışkanlığını kazandırma,

4. Öğrencilere soyutlama yapma alışkanlığı kazandırma, bu yolla zihinsel bağımsızlığı ve yaratıcılığı geliştirme,

5. Öğrencilere tümevarım ve tümdengelim ile ilgili çıkarımlar yapabilme alışkanlığı kazandırma, bu yolla sezgisel düşünceyi geliştirme,

6. Estetik değerleri geliştirme,

7. Bir problemin değişik yollarla çözülebileceğinden hareketle, farklı görüş ve düşüncelere zihnen açık olabilme ve onlara saygı duyma alışkanlığını kazandırma,

8. Bilgi teknolojilerini kullanma,

9. Tahmin etme ve zihinden işlem yapma becerilerini etkin olarak kullanabilme yeteneğini geliştirme,

10. Entelektüel merakını ilerletmek ve geliştirmek.

FEN VE TEKNOLOJİ

4. sınıfı bitiren bir öğrencilerimiz Fen Bilimleri dersinde;

• Bir olayı gözlemler, karşılaştırır, sınıflandırır , olayla ilgili çıkarım yapar, tahmin yapar ve olayın değişkenlerini belirler.

• Bir deneyi tasarlar, deney malzemelerini ve araç gereçlerini tanır ve kullanır, deneyle ilgili sonuçları ölçer ve verileri kaydeder.

• Deney verilerini işler, yorumlar, sonuç çıkarır ve sunar.

HAYAT BİLGİSİ

Öğrenciler eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, iletişim, araştırma, problem çözme, karar verme, bilgi teknolojilerini kullanma, girişimcilik, Türkçe’ yi doğru ve güzel kullanma, kaynakları etkili kullanma, güvenlik ve korunmayı sağlama, özyönetim, işbirliği ve takım çalışması, bilimsel kavramları tanıma, Atatürkçülük bilincine sahip olma gibi beceriler kazanırlar.

SOSYAL BİLGİLER

Öğrenciler, bilgi ve teknoloji çağının gerekliliklerine sahip, bilgiye ulaşma yollarını kullanarak, bilgiyi etkin bir biçimde önceki deneyimleri üzerinde yapılandıran, demokrasinin ilke ve değerlerini içselleştirmiş, toplumsala ve çevreye duyarlılık gösteren, yaratıcı ve yenilikçi davranışlarıyla kendisiyle ve çevresiyle barışık, empati yeteneği gelişmiş, etkili iletişim becerilerine sahip, özgüveni gelişmiş birey profiline uygun beceriler kazanırlar.

Veli Mektupları

Siz Değerli Velilerimizden gelen görüş ve yorumları okumak için lütfen tıklayınız.