Tutumlar ve Beceriler

TUTUMLAR

Bilginin, kavramların ve becerilerin önemini değerlendirirken bunların tek başına uluslararası bilince sahip bir insan yaratmadığını kabul etmek gerekir. Ayrıca bireyin ve içinde bulunduğu topluluğun iyiliğine katkıda bulunan insanlara, çevreye ve öğrenmeye yönelik kişisel tutumların gelişimine de odaklanılması hayati önem taşır. Tutumların programın temel bir öğesi olması gerektiğine karar vererek IB PYP kendini değerlerle yüklü bir müfredata adamış olur.

PYP, okulların öğrenen gruplarında geliştirilmesi için aşağıdaki tutumları önerir.

Değer bilme;

Dünyanın ve insanların güzelliklerini takdir etmek.

Bağlılık;

Kendini öğrenimine adamak, gayretli olmak, öz disiplin ve sorumluluk sahibi olmak.

Güven;

Öğrenenler olarak yetenekleri hakkında kendine güvenmek, risk alabilme cesaretine sahip olmak, öğrendiklerini uygulayabilmek, uygun kararlar almak ve seçimlerde bulunmak.

İşbirliği;

İşbirliğinde bulunmak, ortak çalışmak, durumun gereklerine göre önderlik etmek ya da izlemek.

Yaratıcılık;

Düşünmelerinde, problemlere ve ikilemlere yaklaşımlarında yaratıcı olmak, hayal gücünü kullanmak.

Merak;

Öğrenmenin doğası, dünya, insanlar ve kültürler hakkında meraklı olmak,

Empati;

Kendini başkalarının yerine koyabilme başkalarının düşüncelerini ve duygularını anlayabilmek için kendini onların yerine koymak, başkalarının bakış açıları hakkında açık görüşlü ve düşünceli olmak.

Şevk;

Öğrenmekten zevk duymak, öğrenme sürecinde isteyerek çaba göstermek. Bağımsız davranma Bağımsız düşünmek ve hareket etmek, gerekçeli savlara dayanarak kendi kararlarını vermek, kararlarını savunabilmek.

Doğruluk;

Dürüst olmak, keskin bir adalet duygusuna sahip olmak. Saygı Kendilerine, başkalarına, içinde bulundukları dünyaya saygı duymak.

Hoşgörü;

Dünyadaki farklılıklar ve çeşitlilik hakkında duyarlı olmak ve başkalarının ihtiyaçlarına karşı hassas olmak.

BECERİLER

Öğrenciler, program boyunca öğrenimleri sırasında, bir dizi disiplinler üstü becerisosyal beceriler, iletişim becerileri, düşünme becerileri, araştırma becerileri ve öz yönetim becerileri edinir ve uygular.

Bu beceriler, sadece sorgulama ünitelerinde değil, aynı zamanda sınıfta ve okul dışındaki yaşamda gerçekleşen öğrenme ve öğretme için de değerlidir.

Sosyal Beceriler

1. Sorumluluğu kabul etme:

Görevleri gerektiği gibi üstlenmek ve tamamlamak, sorumluluğun bir bölümünü üstlenmeye istekli olmak.

2. Başkalarına saygı duyma:

Başkalarını dikkatle dinlemek, eşitliğe ve adalete dayalı kararlar almak, başkalarının inançlarının, bakış açılarının, dinlerinin ve düşüncelerinin farklı olabileceğini kabul etmek, başkalarını kırmadan kendi görüşünü dile getirmek.

 3. İşbirliği yapma:

Topluluk içinde işbirliği yaparak çalışmak, başkalarına saygılı olmak, malzemeleri paylaşmak, sırasını beklemek.

4. Çatışmaları çözme:

Başkalarını dikkatle dinlemek, uzlaşmak, durumlara mantıklı tepkiler vermek, sorumluluğu uygun biçimde kabul etmek, adil olmak.

5. Grup halinde karar alma:

Başkalarını dinlemek, fikirleri tartışmak, soru sormak, fikir birliğine ulaşmaya çalışmak ve fikir birliğine ulaşmak.

6. Grup içinde çeşitli görevler üstlenme:

Belirli bir durumda hangi davranışın uygun olduğunu anlamak ve bu doğrultuda hareket etmek, bazı durumlarda lider bazılarında takip eden olmak.

Araştırma Becerileri

1. Soruları oluşturma:

Birinin öğrenmesi gereken ya da öğrenmek istediği şeyi belirlemek ve araştırılabilecek, düşünmeye zorlayan ve alakalı sorular sormak

2. Gözlem yapma:

Konuyla ilgili ayrıntıları yakalamak için bütün duyuları kullanmak.

3. Planlama:

Hareket tarzı geliştirmek, ana hatları yazmak, gerekli bilgileri bulmak için yollar geliştirmek.

4. Veri toplama:

Haritalar, anketler, doğrudan gözlemler, kitaplar, filmler, insanlar, müzeler, bilgi ve iletişim teknolojileri gibi çeşitli birincil ve ikincil kaynaklardan bilgi edinmek.

5. Verileri /kaydetme:

Çizerek, not tutarak, tablolar yaparak, çetele tutarak, rapor yazarak gözlemleri betimlemek ve kaydetmek.

6. Verileri düzenleme:

Bilgileri sıralamak ve sınıflandırmak, betimlemeler, tablolar, zaman çizelgeleri, grafikler ve şemalar gibi anlaşılır formlar kullanarak düzenlemek.

7. Veri yorumlama:

Sınıflandırılmış bilgiden ortaya çıkan ilişki ve örüntülerden sonuçlar çıkarmak.

8. Araştırma bulgularını sunma:

Öğrenilen şeyi etkin biçimde başkalarına iletme; uygun iletişim aracını seçme.

Düşünme Becerileri

1. Bilgi Edinme:

Belirli bilgiler, düşünceler, sözcükler edinmek, benzer biçimde hatırlamak.

2. Kavrama:

Öğrenilen malzemenin anlamını yakalamak, öğrenileni iletmek ve yorumlamak.

3. Uygulama:

Daha önce edinilen bilgiyi pratik anlamda ya da yeni biçimlerde kullanmak.

4. Analiz:

Bilgiyi ve düşünceyi ayırmak, bileşenlerine ayırmak, aradaki ilişkileri görmek, benzersiz özellikleri bulmak.

5. Sentez:

Bir bütün yaratmak üzere parçaları birleştirmek, yaratmak, tasarlamak, geliştirmek ve yenilik çıkarmak.

6. Değerlendirme:

Seçilen ölçütlere – standartlara ve koşullara- dayanarak yargılarda bulunmak, kararlar vermek.

7. Diyalektik düşünce:

Aynı anda iki ya da daha fazla bakış açısını düşünmek, bu bakış açılarını anlamak, başkasının/başkalarının bilgilerine dayalı olan her bir bakış açısı hakkında bir sav oluşturabilmek, başka insanların kendi bakış açılarının olabileceğini fark etmek.

8. Üst biliş (düşünme üzerine düşünme):

Kişinin kendisinin ve başkalarının düşünme süreçlerini çözümlemek, birinin nasıl düşündüğüne ve nasıl öğrendiğine kafa yormak.

İletişim Becerileri

1. Dinleme:

Yönergeleri dinlemek, başkalarını dinlemek, verilen bilgiyi dinlemek.

2. Konuşma:

Anlaşılır konuşmak, küçük ve büyük topluluklara sözlü bildirimde bulunmak, fikirleri açık ve mantıklı biçimde ifade etmek, görüşleri dile getirmek.

3. Okuma:

Bilgi edinmek ve zevk için çeşitli bilgi kaynaklarını okumak, okunanı kavramak, çıkarımda bulunmak ve sonuca varmak.

4. Yazma:

Bilgileri ve gözlemleri kaydetmek, not almak ve açımlamak, özet çıkarmak, rapor yazmak, günlük ya da kayıt tutmak.

5. Görme:

Görsel malzemeleri ve multimedyayı (çoklu ortamı) yorumlamak ve analiz etmek, imgelerin ve dilin düşünceleri, değerleri ve inançları ifade etme yollarını anlamak, kişisel tecrübeler hakkında bilgiye dayalı seçimlerde bulunmak.

6. Sunma:

Çeşitli amaçlar ve seyirciler için görsel malzemeler ve multimedya (çoklu ortam) hazırlamak, çeşitli görsel iletişim araçları yoluyla bilgi ve düşünce iletmek, etkili sunum ve gösterim için uygun teknolojiyi kullanmak. İletmek, etkili sunum ve gösterim için uygun teknolojiyi kullanmak.

7. Sözel olmayan iletişim:

Görsel ve kinestetik iletişimin anlamını kavramak, işaretleri görmek ve işaretler yaratmak, simgeleri yorumlamak ve kullanmak.

Özyönetim Becerileri

1. Büyük kas becerileri:

Büyük kas gruplarının kullanıldığı ve güç etmeninin gerektiği becerileri göstermek.

2. Küçük kas becerileri:

İnce kas sistemlerinin duyarlılıkla kullanılması gereken becerileri göstermek.

3. Yer bilinci:

Birine göre nesnelerin konumu ya da nesnelerin birbirine göre konumu hakkında duyarlılık göstermek.

4. Organizasyon:

Etkinlikleri etkin biçimde planlamak ve yürütmek.

5. Zaman yönetimi:

Zamanı etkin ve uygun biçimde kullanmak.

6. Güvenlik:

Kendisini ve başkalarını tehlikeye ya da riske atmaktan kaçınan davranışlarda bulunmak.

7. Sağlıklı yaşam biçimi:

Beslenme, dinlenme, rahatlama ve egzersizde dengeyi sağlamak için bilinçli seçimlerde bulunmak, uygun hijyeni ve bakımı uygulama.

8. Davranış kuralları:

Uygun kuralları ya da insan topluluklarının işleyiş yöntemlerini bilmek ve uygulamak.

9. Bilinçli seçimler:

Gerçeğe ya da görüşe dayalı uygun bir hareketi ya da davranışı seçmek.

Veli Mektupları

Siz Değerli Velilerimizden gelen görüş ve yorumları okumak için lütfen tıklayınız.