Zümreler

* Sınıf Öğretmenleri Zümresi
Türkçe dersi ile öğrencilerin aşağıdaki bilgi ve becerileri edinmesi hedeflenir:

• Okumak, okudukları üzerinde eleştirel düşünüp yorum yapabilmek,
• Düşündüklerini sözle ve yazılı olarak düzenleyip aktarabilmek,
• Bir topluluk karşısında konuşabilme becerisi geliştirmek,
• Türkçeyi yazım kuralları ve noktalama işaretlerine uygun olarak kullanmak,
• Bir metni yanlışsız ve anlamlı okuyabilmek,
• Türk ve dünya edebiyatının önemli yapıtlarını okuyarak, dil becerisini ve okuma zevkini geliştirmek.

Dersin hedeflerine ulaşmak için;

• Öğrenme çeşitli yöntem ve materyallerle desteklenir:
• Öğrenciler çeşitli etkinliklerde sunucu, konuşmacı, oyuncu gibi görevler alarak topluluk karşısında konuşma cesareti kazanırlar.
• Öğretilen dilbilgisi kuralları testlerle pekiştirilir.• Öğrencilerin yanlışsız okumaları ve sözcükleri doğru söylemeleri için sesli okuma çalışmaları yapılır.
• Görsel ve uygulamalı çalışmaları artırmak için interaktif programlar hazırlanır.

Matematik dersi ile öğrencilerin aşağıdaki bilgi ve becerileri kazanması hedeflenir:

• Matematiğe karşı olumlu tutum ve özgüven geliştirmek,
• Matematiği hem kendi içinde hem de başka alanlarla ilişkilendirebilmek,
• Matematikle ilgili düşünmeyi, genel problem çözme stratejilerini kavramak,
• Matematik ve sanat ilişkisini kurarak estetik duygular geliştirmek.

Dersin hedeflerine ulaşmak için;

• Öğrencilerimizin somut modellerle keşfederek öğrenmesi sağlanır.
• Okul dışı etkinliklere, araştırmaya, projeye, alternatif ölçme ve değerlendirme formlarına ağırlık verilerek öğrencilerin çok yönlü olarak değerlendirmeleri sağlanır.
• Öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve yeteneklerini göz önünde bulundurarak onların bağımsız düşünebilmelerini sağlayan öğretim yapılır.

Hayat Bilgisi Programı ile öğrencilerin aşağıdaki bilgi ve becerileri edinmeleri hedeflenir;

Hayat Bilgisi dersinde öğrencilerimizin temel yaşam becerilerine ve istenen kişisel niteliklere sahip bireyler olarak yetişmeleri ve yaşamda kullanabilecekleri bilgilere ulaşmaları hedeflenir.

Hayat Bilgisi programında her yeni konu öğrencilerin ön bilgilerini harekete geçirmek üzere beyin fırtınası ile başlar. “Ne biliyorum? Neyi öğrenmek istiyorum?” sorularının yanıtlarıyla konunun kapsamı belirlenir. Ünite bitiminde de “Neler öğrendim?” sorusu yanıtlanarak değerlendirme yapılır.

Gerekli durumlarda çeşitli mekânlara (ören yeri, müze, market, fabrika, sinema, sergi salonu) geziler düzenlenerek öğrencilerin yerinde bilgi edinmesi ve gözlem yapması sağlanır. Ünite sonunda sözlü değerlendirme, öz değerlendirme ve akran değerlendirmeleri ile hedeflere ne ölçüde ulaşıldığı analiz edilir.

Hayat bilgisi dersinde öğrenciler aynı zamanda 4. sınıf programlarında yer alan sosyal bilgiler, fen ve teknoloji derslerine temel oluşturabilecek bilgileri de kavrama fırsatı bulmuş olurlar. Fen ve Teknoloji dersi ile öğrencilerin aşağıdaki bilgi ve becerileri edinmesi hedeflenir:

• Fen bilgisi alanına merak duymak,
• Sorgulama, araştırma becerisi kazanmak,
• Alışılmadık durumları değerlendirme, yeni bilgiye ulaşma ile problem çözmede fen ve teknolojiyi kullanmak
• Kişisel kararlar verirken uygun bilimsel süreç ve ilkeleri benimsemek ve uygulamak,
• Yaratıcı, hayal gücü geniş, yeni düşüncelere açık olmak,
• Sağlık ve çevre bilinci geliştirmek,
• Fen ve teknoloji okuryazarı olmak,
• Kavramların deney ve aktivitelerle öğrenmek için laboratuvar ve bilim merkezlerinden yararlanmak,
• Bilimsel araştırma yapmaya ve yapılmış araştırmaları incelemeye istek duymak,
• Temel kavramları günlük yaşam ve doğa olayları ile ilişkilendirmek,
• Aktif eğitim tekniklerini, görsel ve işitsel ders araç gereçlerini, bilgisayar teknolojisini etkin bir şekilde kullanmak,

Dersin hedeflerine ulaşmak için;

• Temel kavram ve konular öğrencinin günlük yaşam deneyimlerinin içerisinde işlenmektedir.
• Öğrenme ve öğretme etkinliklerinde bireysel farklılıklar gözetilerek eğitim yapılmaktadır.
•Derslerde Sosyal bilgiler ve Türkçe dersleriyle bağlantı kurulmaktadır.
•Ezberden çok kavrayarak öğrenirler.
•Bilimsel süreç becerilerini geliştirerek soru sormayı ve problemi belirlemeyi, gözlem yapmayı; hipotez kurmayı; veriler toplayıp analiz yapmayı; sonuç elde edip genellemelere varmayı öğrenirler.

Sosyal Bilgiler Programı ile öğrencilerin aşağıdaki bilgi ve becerileri edinmeleri hedeflenir;

• İnsan ve toplum hayatının sürekli bir gelişme ve değişme olduğunu benimseyerek yaşadığı zaman ve ortam içindeki farklılıklara uyum sağlamak,
• Geçmişi analiz ederek anlamak; bugünü ve çağdaş yaşamı geçmişe dayalı olarak açıklayabilmek,
• Çalışma, öğrenme, sorun çözme ve karar verme becerilerini geliştirmek; bunları yaparken yaratıcı olabilmek,
• Vatandaşlık sorumluluklarını bilmek ve üstlenmek,
• Çevreyi tanımak, tarih, çevre, doğa ve kültür bilincine sahip olmak,
• Kişilik gelişimi, insan ilişkileri, toplumsal sorumluluk, değişim ve yaşam ile başa çıkma alanlarında yeterlilik kazanmak,
• Özgür düşünce, hoşgörü, eleştirel bakış ve sorgulamanın birlikte varolabileceği bilincine sahip olmak.

* Yabancı Diller Zümresi

Veli Mektupları

Siz Değerli Velilerimizden gelen görüş ve yorumları okumak için lütfen tıklayınız.