Ödül ve Yaptırımlar

ÖĞRENCİLERİN OLUMSUZ DAVRANIŞLARINDA UYGULANACAK YAPTIRIMLAR

Hem evde hem de okul ortamında öğrencilere birey olarak özen gösterilmesi, saygı ve sevgiye dayalı iletişimin benimsenmesi, adil bir ortamda bulunmaları ve kendilerini güvende hissetmeleri esastır.
Okul içerisinde yaratılan bu ortamı bozacak herhangi bir olumsuz davranış gösteren öğrenciler, ders öğretmeni tarafından ders ortamını bozmayacak şekilde uyarılır ve görüşmeye çağrılır. Görüşme, davranışın özelliklerine göre ders öğretmeniyle, müdür yardımcısı ya da rehberlik birimi eşliğinde gerçekleşebilir. Yine davranışın özelliğine göre öğrencinin ailesi ile iletişime geçilir ve aile durumdan haberdar edilir. Rehberlik birimi eşliğinde davranışın olumlu yönde değişimi için strateji geliştirilir.
Olumsuz davranış görüldüğünde öğrenci, öğretmeni tarafından ders ortamını bozmayacak şekilde uyarılır ve görüşmeye çağrılır. Davranışın tekrarı halinde öğretmen öğrenciyle görüşmesi için Müdür Yardımcısı’ndan randevu alır. Davranışın içeriğine göre Müdür Yardımcısı öğrenciyi rehberlik birimine yönlendirir. Olumsuz davranış sürerse öğrenci rehberlik biriminden yoğun destek alır.  
Bu görüşmeler sonucunda öğrenci farkındalığı gelişmezse Müdür Yardımcısı sınıf öğretmenlerine öğrenci gözlem formu dağıtarak öğrenciye gözlem altında olduğunu ve kendisine iki haftalık süre tanındığını bildirir. Süre sonunda hala bir değişiklik yaşanmaz ise öğrenci, Öğrenci Disiplin Kurulu’na gönderilir. Buradan çıkan karar doğrultusunda öğrenciye ceza yaptırımı uygulanır ve velisi haberdar edilir.
Davranışın içeriğine göre kimi durumlarda Öğrenci Disiplin Kurulu yerine veli çağrılıp kontrat imzalanır.

ÖĞRENCİLERİN OLUMLU DAVRANIŞLARINDA UYGULANACAK YOLLAR

Övgüde bulunulan davranış açık bir biçimde tanımlanmalıdır:

Büyük bir olasılıkla öğrenciler, öğretmenin övgüde bulunduğu davranışın ne olduğunu açıklamasına gerek duymaksızın, davranışla öğretmenin övgüsü arasında ilişki kurabilecektir. Ancak yapılan araştırmalar bu olasılığın sanıldığı kadar büyük olmadığını, öğrencilerin birçok durumda hangi davranışın övgü aldığını anlamadıklarını göstermektedir.

Övgünün hemen davranışı izlemesi: Davranış hemen övgüyle karşılanmazsa
araya başka bir davranış hatta uygun olmayan bir davranış girebilir. Bu durumda öğretmen uygun olmayan davranışı pekiştirmiş olur. En azından öğrencilerin davranış ile övgü arasında ilişki kurabilmeleri için övgünün hemen davranışı izlemesi gerekir.

Övgüde bulunurken doğal ve sevecen olunması: Öğretmen övgüde bulunurken, hoşnutluğunu yalnızca sözleriyle değil jest ve mimikleriyle, ses tonuyla öğrenciye ya da öğrencilere hissettirmelidir.

Arkadaşlarının içinde onurlandırmak: Başarılı olan öğrenciyi arkadaşlarının içinde başarı belgeleri veya hediyelerle onurlandırmak, hem öğrencinin hem de arkadaşlarının motivasyonunu daha da arttırır, öğrencileri ders ve eğitim konusunda rekabete sokar.

 

Veli Mektupları

Siz Değerli Velilerimizden gelen görüş ve yorumları okumak için lütfen tıklayınız.