Rehberlik

            Okul öncesi grubunda çalışan psikolojik danışma ve rehberlik servisi öğrencilerin sosyal, duygusal, bilişsel ve fiziksel gelişimlerini destekleyerek öğrencileri bir sonraki eğitim kademesine ve hayata hazırlamak için okul öncesi eğitimlerinde aktif olarak rol oynarlar.  Önleyici ve gelişimsel rehberlik çalışmaları her yaş grubuna uygun olarak, gelişim süreçleri, ihtiyaçları ve hazır bulunuşlukları gözetilerek özel çalışmalar olarak planlanmaktadır.

Öğrencilere yönelik yürütülen çalışmalar:

  • Tanıma Çalışmaları

            Okulumuza yeni kayıt olacak öğrencilerimiz için kayıt öncesinde psikolojik danışmanlık ve rehberlik servisi tarafından tanıma çalışmaları uygulanır. Her öğrencinin  yaş düzeyine uygun olarak yapılan  özel tanıma çalışmalarında, öğrencilerin bilişsel, duygusal, fiziksel ve sosyal gelişimleri gözlemlenir ve velilere geri bildirimler verilir.

  • Oryantasyon Çalışmaları

            Okulumuz öğrencilerine eğitim öğretim yılı başında kendi yaş gruplarına uygun olarak oryantasyon programı uygulanır. Bu program sırasında  yapılan gözlemler doğrultusunda oryantasyon çalışmaları gerekli durumlarda öğrencilerimiz için bireyselleştirilerek, uyum sürecinin sağlıklı biçimde devam etmesi sağlanır.

  •  Sınıf Gözlemleri

            Her hafta düzenli olarak her grup için yapılan sınıf gözlemlerinde öğrencilerimizi doğal ortamlarında gözlemleyerek, grup için dinamiklerini tespit etmek amaçlanmıştır. Yapılan gözlemlerde, öğrencilerimizin duygusal ve sosyal becerileri gözlemlenerek ihtiyaç alanlarının tespiti yapılmaktadır. Gözlemler sırasında tespiti yapılan durumlar, sınıf öğretmenleriyle paylaşılarak gerekli yönlendirmeler yapılmaktadır.

  • Bireysel Çalışmalar

Öğrencilerimizle düzenli bireysel görüşmeler yapılmaktadır. Gerekli görülen öğrencilerimizle davranış geliştirme, dikkat becerisini ve sosyal becerilerini destekleme amacıyla bireysel çalışmalar yürütülmektedir. Her öğrencimize ‘’Bir İnsan Çiz’’, ‘’Kinetik Aile Çizimi’’ gibi projektif testler uygulanarak öğrencilerimizin gelişimlerinin her yönü ile ilgili bilgi edinmek amaçlanmaktadır. İhtiyaç doğrultusunda Peabody Resim Kelime Testi, Bender Gestalt Görsel Motor Algı Testi çalışmalar uygulanarak öğrencilerimizin ilgili beceri alanındaki düzeyleri tespit edilerek gerekli yönlendirmeler yapılmaktadır. Büyük yaş grubu öğrencilerimize ‘’Okul olgunluğu’’ tespitinde kullanılan Gessell, Frostig, Metropolitan vb. gibi testler uygulanarak ‘’İlkokula hazır oluşluk’’ düzeylerini belirlemek amaçlanmaktadır.

  • Sınıf ve Grup Çalışmaları

            Düzenli olarak sınıf içerisinde yapılan eğitsel rehberlik çalışmalarında öğrencilerimizin yaşamsal, duygusal ve sosyal becerileri desteklenmekte, evrensel değerler üzerine etkinlikler ve aktiviteler yürütülmektedir. Karakter ve Değerler Eğitim ile öğrencilerimize saygı, sorumluluk, paylaşma gibi evrensel değerleri öğrenerek, bu değerler üzerine düşünme olanağı sağlanmaktadır. Nezaket Eğitimleri kapsamında ise, öğrencilerimize selamlaşma, sofra adabı, güzel konuşma gibi nezaket ve görgü kuralları aktarılmaktadır. Yapılan gözlemler ve test uygulamaları ile öğrencilerimizin dikkat becerileri belirlenmekte ve ihtiyacı tespit edilen öğrenciler düzenli devam etmekte olan Dikkat Atölyesi Çalışmalarına dahil edilmektedir.

Velilere yönelik yürütülen çalışmalar:

            Yıl boyunca velilerimizle bireysel görüşmeler yapılarak, öğrencilerin okul süreçleri ile ilgili yapılan gözlemler velilerimize aktarılır ve velilerimizin destek istediği konular üzerine çalışmalar yapılır. Velilerimizin ve öğrencilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda sene içerisinde velilerimize yönelik seminerler ve veli destek grup çalışmaları düzenlenir. Belirlenen konularda grupların ihtiyaçları gözetilerek her ay düzenli olarak velilere yönelik bilgilendirme bültenleri hazırlanır ve velilere gönderilir.

            Öğrencilerimize ve velilerimize yönelik yapılan tüm görüşmeler, gizlilik ilkesi ve etik kurallar gözetilerek veli-öğrenci- öğretmen işbirliği içerisinde yürütülür.

 

İkinci Adım Eğitimi:

             İkinci Adım programı empati kurabilme, duyguları yönetme, problem çözme, işbirliği yapabilme gibi sosyal becerileri geliştirirken, çocukların akademik başarılarına da katkıda bulunur. Okul ortamında sosyal duygusal gelişimi destekleyen İkinci Adım Programı,  okul öncesi dönemde her yaş grubundaki öğrenciye ulaşmayı amaçlar.

            Sosyal ve Duygusal gelişimi desteklenen çocuklar, 

  • Duygularını ifade edebilir, güçlü duygularını kendilerine ve başkalarına zarar vermeksizin yönetebilir,
  • Kendini sakinleştirme süreçlerini kullanabilir,
  • Dürtülerini kontrol edebilir ve problemlerini çözebilir,
  • Riskli davranışlardan uzak durur, stres yönetimi yapabilirler.

             Sosyal ve duygusal gelişimin çocuklar için önemini bilen kurumumuzda İkinci Adım Eğitimi, okul öncesi tüm yaş gruplarında, programın eğitimini uzman eğitmenlerden almış öğretmenlerimiz tarafından titizlikle uygulanmaktadır. Kurumumuzda uygulanmakta olan İkinci Adım Eğitimi ile farkındalığı yüksek, kendini kontrol edebilen ve sağlıklı iletişim kurabilen çocuklar yetiştirme yolunda sağlam adımlar atılmaktadır.