forward_to_inbox Webmail
manage_search

Uluslararası Bakalorya Diploma Programı (IB DP)

Dünyaya Açılan Bir Eğitim Kapısı

IB Nedir?

IB tarafından sunulan ilk program olan Uluslararası Bakalorya Diploma Programı (IB DP), 1968’de oluşturuldu. Program, kültürler arası anlayış ve saygıyı öne çıkarma amacına da hizmet edecek, uluslararası geçerliliği olan bir üniversite giriş yeterliği sayesinde coğrafi ve kültürel hareketliliği sağlayacak zor ama dengeli bir eğitim vermeyi amaçladı.

Uluslararası Bakalorya Diploma Programı (IB DP), 16-19 yaş arası öğrenciler için tasarlanmış, uluslararası geçerliliğe sahip, zengin ve dengeli bir üniversite öncesi programdır. Program, küresel düzeyde tanınan, disiplinler arası düşünebilen ve akademik olarak donanımlı bireyler yetiştirme hedefiyle sunulan iki yıllık bir eğitim programıdır.

IB DP, öğrencileri sadece üniversiteye değil, hayata hazırlar. Eleştirel düşünme, araştırma, toplumsal sorumluluk ve kültürlerarası anlayış programın temel taşlarıdır.

IB misyonu "Uluslararası Bakalorya, kültürlerarası anlayış ve saygı ile daha iyi ve daha huzurlu bir dünya oluşturulmasına yardımcı olacak araştıran, sorgulayan, bilgili ve duyarlı genç insanlar yetiştirmeyi amaçlar.

Programın temel hedefleri arasında:

  • Öğrencilere bağımsız ve disiplinli çalışma alışkanlığı kazandırmak,
  • Araştırma, analiz ve değerlendirme yetkinliklerini geliştirmek,
  • Uluslararası bilinç ve kültürlerarası anlayış oluşturmak yer alır.

IB DP mezunları, dünya genelindeki saygın üniversiteler tarafından tanınır ve tercih edilir. Program, öğrencilere sadece akademik başarı değil, aynı zamanda yaşam boyu öğrenen bireyler olma yolunda sağlam bir temel sunar.

IB DP: Sadece bir diploma değil, bir yaşam biçimidir.

IB Öğrenen Profili

  • araştıran-sorgulayan
  • açık görüşlü
  • iletişim kuran
  • bilgili
  • duyarlı
  • dönüşümlü düşünen
  • düşünen
  • riski göze alan
  • dengeli
  • ilkeli

İstanbul Marmara Koleji Uluslararası Bakalorya Diploma Programı (IB DP)

Akademik Mükemmeliyet ve Küresel Vatandaşlık İçin Güçlü Bir Adım

İstanbul Marmara Koleji olarak, öğrencilerimize dünya standartlarında bir eğitim sunma vizyonumuz doğrultusunda Uluslararası Bakalorya Diploma Programı 2008 yılından itibaren başarıyla uygulanmaktadır.

IB DP, öğrencilerin sadece akademik başarılarını değil, aynı zamanda kişisel ve sosyal gelişimlerini de önemser. Programın temel bileşenleri olan Bilgi Kuramı (TOK), Genişletilmiş Makale (EE) ve Yaratıcılık-Hareket-Hizmet (CAS), öğrencilerimizin eleştirel düşünen, topluma duyarlı, araştırma becerileri gelişmiş bireyler olarak yetişmelerini sağlar.

İstanbul Marmara Koleji IB DP öğrencileri:

  • Çok dilli ve kültürel bakış açılarına sahip,
  • Sorgulayan, araştıran ve etik değerlere bağlı bireyler olarak,
  • Üniversiteye ve hayatın tüm alanlarına hazır bir şekilde mezun olurlar.

Programımız, öğrencilerimizin duygusal, sosyal ve akademik iyilik hallerini destekleyen bütüncül bir eğitim yaklaşımı ile yürütülmektedir. Üniversite kabul süreçlerinde IB diploması, öğrencilerimize hem yurt içinde hem de yurt dışında güçlü bir avantaj sağlar.

İstanbul Marmara Koleji IB DP ile öğrencilerimize yalnızca bir diploma değil, küresel bir vizyon ve güçlü bir gelecek sunuyoruz.

Kabul Koşulları

IB DP'ye katılmak isteyen öğrencilerimizin aşağıdaki koşulları sağlaması beklenmektedir:

  • Minimum 70 genel not ortalaması
  • IB Kabul Sınavı'nda başarılı olmak
  • B2 CEFR İngilizce seviyesi

Adayların ayrıca disiplinli çalışma alışkanlığına, sorumluluk bilincine, uluslararası bakış açısına ve yüksek motivasyona sahip olmaları beklenir.

YÜKSEK SEVİYE (HL) VE STANDART SEVİYE (SL)

IB Diploma Programı’nda dersler, yüksek seviyede (HL) ve standart seviyede (SL) olmak üzere ikiye ayrılır. Öğrenciler, seçtikleri derslerin zorluk seviyelerini belirler.

Sunulan IB DP Dersleri

Öğrenciler 6 farklı ders grubundan seçim yapar. İstanbul Marmara Koleji olarak aşağıdaki IB derslerini sunmaktayız:

  • Grup 1 – Dil ve Edebiyat Türkçe A: Edebiyat (SL / HL)

IB Türkçe A dersi, öğrencilerin edebi metinleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etmelerini, yorumlamalarını ve değerlendirmelerini amaçlar. Program kapsamında dünya edebiyatından ve Türk edebiyatından çeşitli metinler incelenerek dilin, kimliğin ve kültürün etkileşimi üzerinde durulur.

  • Grup 2 – Dil Edinimi English B (HL)

 ENGLISH B HL dersi en az B2 dil seviyesindeki öğrenciler için tasarlanmış bir dil kazanım dersidir. Bu derste öğrenciler beş tema çerçevesinde okuma, yazma, konuşma ve yazma becerilerini geliştirirler, okudukları edebi eserleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz ederler.

  • Grup 3 – Bireyler ve Toplumlar
  • Psikoloji (SL / HL)

Öğrencilerin insan davranışını ve zihinsel süreçleri bilimsel yöntemlerle inceleyerek analiz etmelerini ve anlamalarını hedefler. Program kapsamında biyolojik, bilişsel ve sosyokültürel yaklaşımlar gibi farklı perspektifler ele alınarak psikolojik araştırmalar ve teoriler derinlemesine irdelenir. Öğrenciler, psikolojinin günlük yaşamdaki uygulamalarını ve etik boyutlarını tartışarak eleştirel düşünme becerilerini geliştirir.

  • Türkiye ve 20. Yüzyıl Dünyası (TITC) (SL)

20.yy Türkiye'sinin anlamlandırılmasını ve derinlemesine eleştirel bakış açısının geliştirilmesini sağlar. Osmanlı İmparatorluğu’nun son döneminden başlayarak Cumhuriyet’in kuruluşunu ve modern Türkiye’nin dönüşümünü kapsamlı bir şekilde ele alır. Siyasal olayların toplumsal sonuçlarını ele alarak ekonomik ve kültürel açıdan sonuçlarını irdeler.

  • Grup 4 – Doğa Bilimleri

Biyoloji (SL / HL)
Fizik (SL / HL)
Kimya (SL / HL)

Bu grup, öğrencilerin doğa bilimleri ile ilgili derslere katılmasını sağlar.

  • Grup 5 – Matematik

Mathematics: Analysis and Approaches (SL / HL)

Öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerini geliştirmeyi ve gerçek dünya problemlerini çözme yeteneklerini artırmayı hedefler.

  • Grup 6 – Seçmeli

Bu grup, öğrencilerin yaratıcı becerilerini geliştirmelerini sağlayacak dersleri içerir. Ancak, öğrenciler grup 3 veya grup 4 derslerinden de ders seçebilirler

IB’NİN TEMEL ÖĞELERİ

Bilgi Kuramı (Theory of Knowledge – TOK): TOK, öğrencilerin bilgi edinme süreçlerini ve bilgiye dair soruları sorgulamalarını sağlamak amacıyla verilen bir derstir. TOK, öğrencilerin "bilgi nedir?" sorusuna yanıt arayarak, farklı disiplinlerden gelen bilgiyi analiz etmelerini sağlar. Genişletilmiş Makale (Extended Essay – EE): Bitirme tezi, diploma almak için her öğrencinin yapmak zorunda olduğu bir çalışmadır. Bitirme tezi bir ders kapsamındaki sınırlı bir konu üzerinde derinlemesine yapılan bir çalışma olarak tanımlanır. . Diploma programının son yılında yapılan bu tez, 4000 sözcükten oluşan bir rapor şeklinde hazırlanıp IB tarafından değerlendirilir.

Yaratıcılık – Hareket – Hizmet (CAS):

Creativitiy (Yaratıcılık): Müzik, tiyatro, dans, bir enstrüman çalma, fotoğrafçılık gibi etkinlikler ve sanat faaliyetleri planlamasında ve dizaynında yaratıcı düşünce gerektiren, bireyin yeni bir şey oluşturduğunu ispat eden her türlü aktivite bu kapsamdadır.

Activity (Etkinlik): Sağlıklı yaşam tarzına katkıda bulunan fiziksel aktivite içeren ve normal günlük aktivitelerin dışındaki etkinlikler ile takım ve bireysel sporlar, ağaç dikme ya da çevre temizliği gibi fiziksel etkinlikleri kapsar.

Service (Toplumsal hizmet): Toplumsal hizmet etkinlikleri CAS programının temelini oluşturur. Öğrencinin toplumdaki birey ve gruplarla etkileşimini sağlar.

🎓 Neden İstanbul Marmara Koleji IB DP?

  • Uluslararası geçerliliğe sahip bir eğitim
  • Akademik destek ve bireysel rehberlik
  • Güçlü öğretmen kadrosu
  • Öğrenci merkezli, çağdaş öğrenme ortamı
  • Akademik olduğu kadar sosyal ve duygusal gelişimi de önemseyen bütüncül yaklaşım