Drama

Drama“yaparak-yaşayarak öğrenme” bakımından en etkili yöntemlerden biridir, ayrıca kendimizi fiziksel ve sözel olarak nasıl ifade ettiğimiz ile ilgilidir. Dramanın yaratım aşamasında öğrencilerimiz yapması gereken, yüz ifadelerinin, mimiklerin, hareketlerin, beden duruşunun ve ses tekniklerinin kullanılmasıyla nasıl hem karakterlere hem de hikayelere duygusal ve kültürel anlamlar yükleyerek öğrenirler. Öğrencilerin aralarında yaratıcı hareket, taklit, doğaçlama, maske çalışması, mim, müzikal, canlandırma, pandomim, kukla, yeniden sahneye koyma, yazılı metni olan drama ve skeç gibi çeşitli drama uygulamalarını görmeleri önem taşır. Buna karşılık, öğrencilerimiz, farklı dönemlere, kültürlere ve yerlere ait yazılı metin ve hikayeleri deneyimler, mümkün olduğunca canlı tiyatro gösterilerine ve oyunlara gitmeye teşvik edilirler. Öğrenciler yaratıcı çalışmalarını izleyicilere sunma, ayrıca yaşıtlarını sahnede izleme ve böylece kendileri de eleştirel farkındalığa sahip izleyiciler olma fırsatı sağlanır.