ULUSLARARASI PROGRAMLAR
INTERNATIONAL BACCALAUREATE ORGANIZATION (IBO)
IB-PYP (Primary Years Programme)
3–12 yaş çocukları için geliştirilen PYP, öğrencinin akademik bilgilenmesinin yanı sıra, sosyal, fiziksel, kültürel ve duygusal gelişimini de vurgulayan, böylece çocuğun bir bütün olarak yetiştirilmesini amaçlayan uluslararası ve alanlar üstü birprogramdır.
PYP ,birçok ülkedeki ulusal ve uluslar arası müfredat programları üzerinde yapılan araştırmalar ve uygulamalarla şekillendirilmiş bir çerçeve programıdır. PYP uygulayan okullar belli bir çerçeve içinde kendi özgün müfredatlarını oluşturmaktadırlar.
Marmara Eğitim Kurumlarında, Milli Eğitimin öğretim programında öğrenilmesi zorunlu olan tüm konuların ve ünitelerin işlenmesi esastır. PYP, bilginin tek başına yeterli olmadığını, bunun yanında öğrencilerin belirli kavramlar çerçevesinde uygun beceriler ve tutumlar geliştirmelerini açıkça belirtmektedir.
1998 yılında “Türkiyenin Dünya Okulu” sloganı ile yola çıkan Bodrum Marmara Koleji’nde müfredat, IB-PYP yaklaşımından yola çıkılarak hazırlanmakta olup, öğrencilerin aşağıdaki tabloda belirtilen öğrenen profiline ulaşmasını sağlamayı hedeflemektedir.
ÖĞRENCILER:
|
Sorgulayan
|
Doğal merakları desteklemektedir. Amaçlı ve yapıcı araştırmalar yapmak için gereken becerileri kazanmışlardır. Öğrenmekten etkin şekilde zevk almaktadırlar ve bu öğrenme sevgisi tüm yaşamları boyunca devam edecektir.
|
Düşünen
|
Mantıklı kararlar vermek ve karmaşık problemleri çözmek için düşünme becerilerini eleştirel ve yaratıcı bir şekilde uygulamak konusunda inisiyatif kullanmaktadırlar
|
İletişim kuran
|
Matematik sembollerinden oluşan dil de dahil olmak üzere birden fazla dilde kendilerinden emin bir şekilde fikir ve bilgi alabilmekte ve bunları ifade edebilmektedirler.
|
Riski göze alan
|
Tanımadıkları durumlarda korkusuzca yaklaşırlar ve yeni rolleri, fikirleri ve stratejileri araştıracak güvene ve bağımsızlığa sahiptirler. Cesurdurlar ve inandıkları şeyleri savunma konusunda seslerini duyurmaktan çekinmezler.
|
Bilgili
|
Okullarımızda global bilgiye ve öneme sahip temaları araştırmaya zaman ayırmışlardır. Bunu yapmakla, önemli bir bilgi birikimi edinmişlerdir.
|
İlkeli
|
Ahlaki mantığın ilkelerini oldukça iyi kavramışlardır. Dürüst ve doğrudurlar; adalet ve hak duygularına sahiptirler.
|
Duyarlı
|
Başkalarının ihtiyaçlarına ve duygularına duyarlılık göstermektedirler. Eylem ve hizmete yönelik kişisel bir adanmışlık duygusuna sahiptirler.
|
Açık görüşlü
|
Diğer bireylerin ve kültürlerin görüş, değer ve geleneklerine saygılıdırlar ve çeşitli bakış açılarını araştırmaya ve göz önüne almaya alışkındırlar.
|
Dengeli
|
Fiziksel ve zihinsel dengenin ve kişisel sağlığın önemini anlamaktadırlar.
|
Dönüşümlü düşünen
|
Kendi öğrenmelerini dikkatle gözden geçirmekte ve güçlü ve zayıf yönlerini yapıcı şekilde analiz etmektedir.
|